De beste slaaptips

De beste slaaptips

De beste slaaptips van een slaapexpert

Dat slaaptekort een negatief effect op je gezondheid heeft, dat weten de meeste mensen en blijkt ook uit different slaaponderzoeken. Vaak is het niet persé én oorzaak waardoor je slaaptekort hebt. In deze blog lees je over de beste slaaptips en meest gemaakte ‘slaap fouten’ op een rijtje gezet door slaapexpert Verena senn van Emma, The sleep company.

De beste slaaptips van een slaapexpert
Bij Wondr Experience hebben ze ook een leuk read.

Hoe creàer je een gezonde nachtrust?

  • Regelmaat voor zorg! Probeer elke dag rond hetzelfde tijdstip te gaan slapen en weer wakker te worden. We hebben een ingebouwde klok die tijd nodig heeft om zich in te starn. Verwacht je een periode pas laat naar bed te kunnen? Probeer jouw ‘slaapritme’ daar alvast op voor te bereiden door elke dag iets later te gaan slapen. stel je jouw slaapritme het beste in.
  • Opslomen. Dat is een leuk woord! Laat je lichaam vast wennen aan de komende slaap. En bereid je twee uur voor je gaat slapen vast voor. Doe rustig aan, kleed je vast warm aan, neem een warme douche en begin aan je huidverrgingsritueel. Als je jouw lijf goed hebt opgewarmd en voorbereid, slaap je gemakkelijker in.
  • Eet niet voor het slapen gaan! In dezelfde twee uur voordat je gaat slapen, kun je beter niet niet teveel meer eten. Alles wat je eet, verteert je lichaam als je eigenlijk wilt slapen. Eet je kort voor je naar bed gaat? Dan is je lijf nog super actief met het verwerken van je eten. Je lijf raakt ervan in de war en daarnaast kom je sneller aan van late maaltijden.
  • Temperatuur slaapkamer slaapkamer. De ideal temperatuur in je slaapkamer is 19 degrees Celsius.
  • Blauw licht op je tablet of foon? Et het uit! Blauw licht zorgt ervoor dat je lichaam niet in de slaapstand komt. Zet de optie op je telefoon uit en zet het schermlicht zo zacht mogelijk. Liever helemaal geen telefoon tablet naast je bed natuurlijk, maar als je ischt verslaafd bent, is dit de beste optie.
  • Geen LED verlichting. LED verlichting heeft vaak een koele toon. En zoals us in het vorige stukje lazen, helpt dat niet om je lichaam in slaapstand te krijgen. Warme en oranje tonen helpen je lijf om beter tot rust te komen.
  • De dag bereidt je voor op de nacht. zorg ervoor dat je overdag veel daicht vangt. (breng dan wel eerst een hoge factor aan!), wees actief, vermijd stress las af en toe rustpauzes in. Overdag kun je natuurlijk zoveel als je wilt televisie kijken of o je foon bezig zijn. Avonds wil je blauw licht juist vermijden, maar overdag helpt het juist om’s avonds beter in slaap te komen. Draag dus ook geen zonnebrillen die blauw licht filteren.
Het read in cartoon kamer van Wondr Experience. Ook leuk om is ff lekker op te gaan liggen.

Extreme spreads?

Dit waren de beste slaaptips van de slaapexpert. Natuurlijk bestaan er nog allerhande pillen en drankjes die je erbij kunnen helpen. Heb je echt grote slaapproblemen? Ga dan naar je huisarts by naar een slaapcentrum. En hopelijk kunnen zij jou er vanaf helpen!

Meer lezen on slapen? Lees mijn blog on het Emma-kussen hier!

Britstyle

Related Posts

Het Emma kussen, mijn nieuwe liefde

Het Emma kussen, mijn nieuwe liefde

Met de Blogboot op pad

Met de Blogboot op pad

1 Comment

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *